Poseta ministarke Jelene Žarić Kovačević
Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević boravila je danas u Nišu. Osim što je održala radni sastanak sa gradonačelnikom Dragoslavom Pavlovićem i članovima Gradskog veća, ministarka je obišla i jedinstveno upravno mesto gde je promovisala uslugu ePisarnica, a posetila je i Srpsko-korejski informatičko-pristupni centar za besplatne obuke koji je otvoren pre godinu dana zahvaljujući saradnji Ministarstva i Nacionalne agencije za informaciono društvo Republike Koreje.
Tokom susreta sa ministarkom i njenim timom, Gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović upoznao je sagovornicu sa trenutnim aktivnostima i projektima koji se realizuju u Nišu, a posebna tema razgovora bilo je razmatranje buduće organizacije Gradske uprave, u smislu da li treba formirati jedinstvenu Upravu sa resornim sekretarijatima ili zadržati aktuelni način funkcionisanja kroz više uprava. O tome će se, kako je rekao gradonačelnik, konsultovati i stručnjaci iz Ministarstva kako bi se izjnašlo najbolje i najfunkcionalnije rešenje i kako bi uprava bila najefikasnija u rešavanju potreba građana
Takođe, gradonačelnik Pavlović je ministarku informisao i o preliminarnom izveštaju DRI, posebno kada je u pitanjeu funkcionisanje Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj i zatražio podršku Ministarstva lokalne samouprave oko iznalaženja najboljeg rešenja za budućnost ove institucije, koja je u prethonim godinama opravdala svoje postojanje i mnogo puta dokazala efikasnost, pre svega u privlačenju i realizaciji velikih privrednih i komunalnih investicija u Nišu.
Prilikom posete IT centru Žarić Kovačević je podsetila da je 2017. godine uz pomoć Republike Koreje Ministarstvo otvorilo moderan IT centar za besplatne obuke za građane u centru Beograda, a da je na osnovu uspešnog rada ovog centra, u kojem je do sada sprovedeno blizu 4.000 besplatnih obuka i obučeno više od 80.000 građana, u Nišu otvoren takav centar 12. jula 2023. godine, opet uz podrušku partnera iz Koreje.
„Drago mi je da vidim da niški centar dobro funkcioniše, da se obuke odvijaju kontinuirano i da građani i u ovom delu Srbije imaju korist od njegovog funkcionisanja. U SKIP centru Niš održano je preko 200 događaja, a usluge centra od njegovog otvaranja koristilo je oko 3.000 korisnika, kako najmlađih, učenika osnovnih i srednjih škola, tako i studenata, te zaposlenih u javnom ili privatnom sektoru, ali i penzionera“, izjavila je ministarka čestitajući menadžmentu na rezultatima i tome da je centar za nešto više od godinu dana rada postao prepoznatljivo mesto za sve koji žele da se edukuju, razviju svoje digitalne veštine i učestvuju u stvaranju budućnosti utemeljene na znanju i tehnologijama.
Tokom obilaska jedinstvenog upravnog mesta Žarić Kovačević je podsetila da je Ministarstvo sa pet miliona dinara podržalo njegovo uspostavljanje i da je važno da jedinice lokalne samouprave budu na usluzi građanima, istinski servis koji je efikasan i pristupačan, te da tu svoju osnovnu ulogu jačaju preko Jedinstvenih upravnih mesta, modernih uslužnih šaltera. Osim toga, naglasila je i da je važno da građani koriste dostupne digitalne usluge, te da je danas u Nišu i da bi promovisala novu uslugu na Portalu eUprava.
„Građanima smo omogućili da potpuno elektronski komuniciraju s državom, da podnose zahteve, šalju dopune, prate stanje predmeta. Najvažnija novina jeste da građani ne moraju da znaju koji organ je nadležan, koji je naziv postupka ili kakav je obrazac. Bez gubljenja vremena, onlajn od svoje kuće, pretragom prema ključnoj reči građani mogu da pokrenu jedan od 2.000 trenutno dostupnih postupaka. Posebna pogodnost jeste da građani dobijaju obaveštenja o statusu svog predmeta, putem mejla ili SMS poruke, a rešenje dobijaju u eSanduče“, objasnila je Žarić Kovačević i pozvala građane da se registruju na Portalu eUprava, odnosno da postanu eGrađani, kojih do sada u Srbiji ima više od 2,2 miliona, jer je eUprava digitalni šalter, dostupan 24 sata, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini i nema više čekanja u redovima.
Gradonačelnik Pavlović je istakao da je cilj Grada da ima organe koji su u potpunosti u funkciji zadovoljenja potreba građana. ,,Uvođenje novih, inovativnih sistema i modernizacija i digitalizacija Gradske uprave je nešto što u saradnji sa Vladom Srbije i svim nadležnim ministarstvima realizujemo već godinama i u tome smo daleko odmakli i kao država i kao grad, a ovakve nove usluge koje smo u mogućnosti da pružimo građanima, biće samo korak više ostvarenju našeg primarnog cilja, a to je funkcionalna lokalna uprava koja je pravi javni servis i na usluzi svim građanima u rešavanju njihovih problema“, rekao je Gradonačelnik Niša u Jedinstvenom upravnom mestu u ulici Nikole Pašića br. 24 gde se i nalazi E-pisarnica.